Provinciale Statenverkiezingen

woensdag 02 maart 2011

2 maart zijn de Provinciale Statenverkiezingen. En uw stem telt driedubbel!

1. Provincie: Allereerst stemt u op 2 maart natuurlijk voor wie namens u in de Provinciale Staten komen. Met een stem op de ChristenUnie kies u voor een christelijk-sociaal perspectief op provincietaken als: openbaar vervoer, natuurbeheer, jeugdzorg en de inrichting van uw leefomgeving
  2. Eerste kamer: Indirect kiest u ook voor de leden van de Eerste Kamer. Zij controleren samen met de Tweede Kamer het Kabinet en toetsen alle wetten die uit de Tweede Kamer komen. Lees hieronder meer over het belang van een sterke ChristenUnie-fractie in de Eerste Kamer.
  3. Uit overtuiging: Een stem op de ChristenUnie gaat om meer dan zetels alleen. Met uw stem geeft u aan welke kant het op moet met uw provincie en dit land. Kies voor christelijke politiek op basis van principes in plaats van de waan van de dag. Kies voor politiek die socialer, rechtvaardiger en duurzamer is. Kies uit overtuiging en stem op 2 maar ChristenUnie.

Op dit moment is de ChristenUnie in de provinciale staten met vier zetels vertegenwoordigd. Net als afgelopen jaren wil de ChristenUnie zich de komende periode weer vanuit haar overtuiging inzetten voor de provincie Utrecht. De ChristenUnie heeft hierin de volgende speerpunten:

KLEINE OVERHEID, STERKE SAMENLEVING
De overheid moet niet teveel willen regelen, maar alles wat ze doet, wel goed doen. Minder, maar duidelijke regels, die iedereen in de samenleving verantwoordelijkheid geven. Ieder mens is van waarde en krijgt de kans talenten te ontwikkelen.

INNOVATIEVE, DUURZAME ECONOMIE
De economie moet vernieuwen en werken aan duurzame producten en diensten. We willen meer schone energie opwekken met zon, wind, biomassa en aardwarmte. Ons vervoer moet schoner en  stiller. Een duurzame economie is een sterke economie.

MOOIE, GROENE LEEFOMGEVING
Wij willen dat onze inwoners kunnen genieten van een sterke natuur. Boeren krijgen ruimte als producent van voedsel en landschap. Nieuwbouw is maar zeer beperkt nodig. Lege gebouwen in stad en platteland kunnen worden hergebruikt.

Een compleet overzicht van de standpunten vindt u in het verkiezingsprogramma. Dit programma kunt u hier downloaden.

Waarom ChristenUnie?

De ChristenUnie staat voor dienstbaarheid en duurzaamheid. Wij kiezen voor een dienstbare overheid, die bondgenoot is van burgers, boeren en bedrijven. Een overheid die zorgt dat de samenleving tot bloei kan komen. Daarbij willen wij duurzame keuzes maken. De ChristenUnie kiest voor een gezonde en groene leefomgeving. Wij kiezen voor een sterke economie gericht op innovatie en duurzaamheid. De ChristenUnie kiest voor een rem op de uitbreiding van wegen en bebouwing. Wij kiezen voor meer fiets en openbaar vervoer. Wij kiezen voor hergebruik van lege kantoren en bedrijventerreinen. Is dit ook uw toekomst? Stem dan op 2 maart ChristenUnie!

Carla Dik-Faber

Lijsttrekker

De ChristenUnie kan het verschil maken!

Reacties op 'Provinciale Statenverkiezingen'