Dick van den Broek ontvangt Koninklijke Onderscheiding

bannerKOdonderdag 29 april 2010

Op donderdag  29 april 2010 heeft burgemeester mevrouw mr. R.G. Westerlaken-Loos een Koninklijke onderscheidingen uitgereikt aan dhr. Dick van den Broek. Dick ontving de onderscheiding voor zijn bijzondere verdienste voor de samenleving op velerlei tereinen:

1984 – 1996 ouderling en scriba van de Hervormde Gemeente in Lopik

1987 – 1995 voorzitter van het schoolbestuur van Basisschool “De Regenboog”

1987 – heden coördinator inzameling oud papier voor de kerk. Tevens draagt hij zorg voor de organisatie en uitvoering van de jaarlijkse rommelmarkt

1995 – 2000 voorzitter van de Stichting Protestants Christelijk Onderwijs Lopik

(SPCOL). Hij heeft een belangrijke rol gespeeld bij de oprichting van deze stichting die samenwerking beoogt tussen protestants christelijke scholen in de gemeente Lopik

1998 – heden gemeenteraadslid en fractievoorzitter voor de ChristenUnie in de gemeente Lopik

1998 – 2010 ouderling/kerkrentmeester van de Hervormde Gemeente in Lopik. Van 2005 tot 2008 vervulde hij tevens de functie van scriba

2001 – 2002 projectleider bij de uitbreiding van het verenigingsgebouw “de Schaapskooi”

Naast Dick van den Broek ontvingen ook de heer J.M. Timmer (Lopik), de heer F.M. Treur (Lopik), mevrouw J.H. de Wit-Versteeg (Benschop), de heer W. de Visser (Lopik), de heer W.C. Blok (Lopik) en de heer D. van Ieperen (Benschop) een onderscheiding. Dhr. J.W.M. Kooijman werd benoemd tot ridder in de orde van Oranje Nasau.

Foto: Het Kontakt

Reacties op 'Dick van den Broek ontvangt Koninklijke Onderscheiding'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.