Benoeming wethouders Lopik

bannerraaddinsdag 20 april 2010

Tijdens de openbare raadsvergadering op 20 april zijn de nieuwe wethouders van Lopik benoemd. Voor het eerst neemt ook de ChristenUnie plaats in het college. De nieuwe wethouders kregen het vertrouwen van alle partijen en werden daarmee unaniem gekozen in hun nieuwe functie.

De tijdsbestedingsnorm voor de wethouder Gerrit Spelt is vastgesteld op 90%. Voor wethouder Wim Perlot en wethouder Ina De Korte is dit 50%. De maximale wettelijke toegestane tijdsbestedingsnorm voor gemeenten van 10.001 tot 15.000 inwoners is 3,3 fte. Met 1,9 fte blijft de gemeente Lopik ruimschoots binnen deze maximale wettelijke norm.

De portefeuilleverdeling is als volgt:

Burgemeester mr. R.G. Westerlaken-Loos
Algemene en bestuurlijke zaken, Intergemeentelijke samenwerking, Coördinatie beleid, Dualisme, Openbare orde en veiligheid, Buurtbemiddeling, Representatie, Communicatie, Personeel en organisatie, Burgerzaken, Dienstverlening, Gezondheidszorg en Economische Zaken. Daarnaast behartigt zij de projecten Lopik 2030 (strategische visieontwikkeling) en Ontwikkeling Klantcontactcentrum.

Wethouder G.J. Spelt (CDA), 1e loco-burgemeester
Ruimtelijke ontwikkeling en beheer, Vergunningverlening en handhaving, Volkshuisvesting, Verkeer, Infrastructuur en gemeentewerken, Gemeentereiniging, Grondexploitatie en Accommodaties en gebouwenbeheer. Daarnaast behartigt hij de projecten Centrumplan (herontwikkeling centrum Lopik-dorp), Woningbouwprojecten en Revitalisering bedrijventerrein.

Wethouder K.A.C. de Korte-de With (CU), 2e loco-burgemeester
Wet maatschappelijke ondersteuning, Kinderopvang, Sociale zaken, Vreemdelingenbeleid en Onderwijs, leerplicht, volwasseneneducatie en inburgering. Daarnaast behartigt zij het project Centrum voor Jeugd en Gezin.

Wethouder W.F. Perlot (PvdA), 3e loco-burgemeester
Sport, Kunst en cultuur, Wijk- en buurtbeheer, Natuur, landschap en milieu, Waterplan, Recreatie en toerisme, Monumentenzorg, Informatiebeleid en automatisering en Financiën. Daarnaast behartigt hij de projecten Dorpshuis Lopik (nieuwbouw) en Dorpshuis Benschop (renovatie).

Tijdens de vergadering werd aan Wim Perlot een koninklijke onderscheiding uitgereikt voor zijn inzet als gemeenteraadslid in de gemeente Lopik. Hij heeft twintig zittingsjaren in de raad van de gemeente Lopik vervuld.

Reacties op 'Benoeming wethouders Lopik'