Nieuws uit de fractie

Beedigingzaterdag 05 april 2014

Op 27 maart zijn onze raadsleden Dick van den Broek, Bea de Kruijf en Dick Schouten geïnstalleerd als lid van de gemeenteraad van Lopik, een feestelijk moment! We willen ze van harte succes, plezier en bovenal Gods zegen bij hun werk toewensen!

Helaas lijkt het erop dat de coalitieonderhandelingen voor de ChristenUnie minder succesvol gaan uitpakken. Nadat het CDA ons heeft gehoord over onze ideeën met betrekking tot een nieuw te vormen college, heeft de partij besloten verder te gaan onderhandelen met de VVD. Gezien het feit dat de ChristenUnie als enige partij verkiezingswinst boekte en onze inzet gedurende de afgelopen jaren, zijn wij daarover uiteraard teleurgesteld. We hebben die teleurstelling ook aan het CDA kenbaar gemaakt en daarbij onze zorg geuit vanwege het feit dat de VVD voornemens is een wethouder van buiten de gemeente aan te trekken. We zijn van mening dat dit niet in het belang van onze burgers is, juist in een fase waarin de gemeente zich aan het voorbereiden is op de vele nieuwe taken.

Wij zullen u in elk geval via onze website op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Reacties op 'Nieuws uit de fractie'