Daarom 9 juni ChristenUnie!

stemmendinsdag 08 juni 2010

De verkiezingen van 9 juni 2010 zijn bijzonder spannend. Welke toekomst heeft ons land voor zich? Komt er een kabinet waarin ook de christenen in dit land zich kunnen herkennen? Een kabinet dat een christelijk-sociaal beleid voert, oog heeft voor de zwakke en opstaat tegen wie onrecht plegen (Psalm 72!)? Een kabinet waarin mensen zijn vertegenwoordigd die willen luisteren naar Gods bedoeling voor dit land en voor dit volk?

Uw stem is hierin ontzettend belangrijk.

Want uw keuze is bepalend voor de positie die christenen en de ChristenUnie kunnen innemen in de Tweede Kamer en in eventuele coalitiebesprekingen na 9 juni. Daarom doen wij een beroep op u! Als u de ChristenUnie een warm hart toedraagt en vindt dat christelijk-sociale politiek iets goeds voor Nederland kan betekenen: Stem dan 9 juni ChristenUnie

De afgelopen jaren heeft de ChristenUnie laten zien dat zij een solide en betrouwbare partij is. Dat zij het ook onder moeilijke omstandigheden aankan en aandurft om verantwoordelijkheid te nemen. Dat willen wij ook de komende jaren weer laten zien. De ChristenUnie is een partij met principes, én met de diep gevoelde opdracht het mogelijke te doen om die principes ook in het landsbestuur, via regeringsdeelname te proberen te verwezenlijken.

Welke andere partij combineert een sociaal bewogen inzet voor kwetsbaren met het handhaven van normen en waarden, zoals ten aanzien van alcohol- en drugs?

Welke andere partij komt niet alleen op voor een zorgvuldige omgang met natuur en milieu, maar ook voor de beschermwaardigheid van het menselijk leven?

Welke andere partij komt op voor de publieke rol van het christelijk geloof, maar staat tegelijk pal voor de vrijheid van andersdenkenden?

Welke andere partij komt op voor het gezin, en trekt zich het lot van vluchtelingen aan?

Welke andere partij kiest niet alleen voor financiële degelijkheid, maar ook voor solidariteit met de allerarmsten elders in deze wereld?

Morgen is het woord aan u als kiezer. Het is ontzettend belangrijk dat u gaat stemmen en uw betrokkenheid bij ons land toont. Help mee aan een goede uitslag!

Wilt u nog eens het verkiezingsprogramma lezen: www.christenunie.nl/verkiezingsprogramma

Kijk voor concrete standpunten over bijvoorbeeld de AOW-leeftijd, de studiebeurs en de hypotheekrenteaftrek op  www.christenunie.nl/standpunten

Kunt u niet vinden wat u wilt weten in het verkiezingsprogramma of bij de standpunten, stel dan uw vraag op www.christenunie.nl/soshulplijn

Reacties op 'Daarom 9 juni ChristenUnie!'